Vragen gesteld over de vele klachten van Hengelose burgers bij de Overijsselse Ombudsman (21-02-2022)

Home 9 Nieuws 9 Vragen gesteld over de vele klachten van Hengelose burgers bij de Overijsselse Ombudsman (21-02-2022)
22 februari, 2022

We zagen gisteren op de website van TC Tubantia het artikel ‘Hengelo koploper met klachten bij ombudsman: ‘durf sorry te zeggen’. Steeds vaker horen wij van inwoners dat ze zich niet altijd gehoord voelen en dat er een gebrek is aan inlevingsvermogen bij de behandeling van hun klacht. Er ontstaat letterlijk een kloof tussen onze inwoners en de gemeente, terwijl de gemeente zich juist dienstverlenend moet opstellen.
Jeffrey en Han hebben dan ook namens BurgerBelangen schriftelijke vragen gesteld aan het college: Hoeveel klachten zijn er bij de gemeente de laatste vijf jaar binnengekomen, en waar gaan ze over? Hoeveel procent van de vragen wordt buiten de termijn beantwoord? En wat gaat het college doen om het aantal klachten dat doorgestuurd wordt naar de Ombudsman te verminderen? We zijn benieuwd naar de antwoorden.

Voor de volledige vragen kijk u hier.

Voor de belangen van onze stad en haar bewoners